Postbus 2039, 1990 AA, Velserbroek +31 23 5333258 info@112recovery.nl
Vul voor een gratis diagnose onderstaand formulier in
Over je gegevensdrager



Besturingssysteem


Spoed (meerprijs op aanvraag)

Waarop dient de data te worden gezet?

112 Recovery mag mijn medium na recovery gratis vernietigen

Omschrijf hier het probleem
Omschrijf hier de data
Referentie

Ik geef hierbij toestemming aan 112 Recovery om contact met mij op te nemen en dat mijn gegevens alleen hiervoor zullen worden gebruikt.

Akkoord


Frequently Asked Questions

Algemeen

  • Wat is data recovery?

    Data recovery draait om het terughalen van digitale bestanden die niet meer op een normale manier toegankelijk zijn. Dit verlies kan op elke datadrager van toepassing zijn en door verschillende oorzaken tot stand komen. Denk bijvoorbeeld aan een geformatteerde harde schijf, een usb-stick met een afgebroken connector of een NAS/RAID-systeem met defecte schijf. In vele scenario’s dragen wij zorg voor het herstel van de verloren gegevens.

  • Leveren jullie data recovery in heel Nederland?

    Onze data recovery-dienst geldt voor particulieren en bedrijven in heel Nederland. Via verzending naar ons adres wordt het medium diagnostisch beoordeeld.

  • Wat is de slagingskans?

    Circa 80% van de binnenkomende datadragers leidt tot succes. Dit is een grove doch realistische schatting. Tijdens de aanmeldprocedure kan vrij accuraat worden bepaald of het tot een geslaagde recovery zal leiden.

  • Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?

    Wij begrijpen maar al te goed hoe privacygevoelig uw data is. Wij behandelen uw gegevens dan ook zeer integer en discreet. Deze garantie kunt u nalezen in onze Algemene Voorwaarden en privacyverklaring. Een ondertekende geheimhoudingsverklaring (NDA) behoort uiteraard tot de mogelijkheden.


Recovery

  • Hoe voeren jullie harde schijf recovery uit?

    Wij zorgen langs verschillende wegen voor dataherstel. In het geval van een logisch probleem lezen wij u instabiele harde schijf uit met speciale soft- en hardware. Bij bijvoorbeeld een elektrisch probleem is de schade meestal een stuk erger. Dit soort schade vraagt om complexere ingrepen. Wij schakelen in dit scenario de hulp van een partner in. Zij demonteren je harde schijf in een stofvrij laboratorium en proberen vervolgens de bestanden terug te halen.

  • Wat gebeurt er na de gratis diagnose??

    Na de vrijblijvende diagnose geven we het probleem en de recovery-prijs aan u door en bepalen we samen voor welk vervolgtraject je kiest. Op dat moment kunt u altijd nog besluiten om van de data recovery af te zien. Zodra u de opdracht daadwerkelijk heeft bevestigd zullen wij tot dataherstel overgaan.

  • Repareren jullie mijn harde schijf?

    In de meeste gevallen hoeft er geen reparatie van de schijf te worden uitgevoerd. We zullen de datadrager dan uitlezen met behulp van speciale apparatuur. Er is echter wel een harde schijf reparatie nodig in het geval van printschade en interne problemen. De herstelde data moet altijd op een andere harde schijf (of ander medium) of gratis download link worden gezet omdat wij het origineel in dezelfde staat zullen houden.


Cleanroom

  • Wat is een cleanroom recovery?

    De cleanroom is een stofvrije omgeving. Door gefilterde lucht in de ruimte te pompen is het voor stofdeeltjes onmogelijk de ruimte te betreden. Verder wordt beschermende kleding gedragen om andere vormen van vervuiling te beperken. Bij zware hardwarematige (interne) problemen dient de harde schijf te worden gedemonteerd. Aangezien vuil desastreus is voor de harde schijf, biedt een cleanroom recovery de beste kans op dataherstel.

  • Hoe duur is een cleanroom recovery?

    Dit type recovery (zware hardwarmatige problemen of interne schade) is redelijk complex. Daardoor kunnen de totale kosten bestaande uit analyse-, onderdeel-, recovery- en verzendkosten en een nieuw recoverymedium pas na analyse aangegeven worden. Deze prijs is alleen bij succesvol herstel van gegevens. In het geval van een onsuccesvolle recovery betaalt u slechts de standaard analysekosten. Uiteraard overleggen we eerst voordat er enige kosten worden gemaakt.

  • Wanneer is een recovery een succes?

    Onze definitie van succes is als volgt: er is voor meer dan 85% aan gewenste data hersteld, met dien verstande dat de kritische bestanden hiertussen staan. Deze noodzakelijke bestanden dienen van tevoren duidelijk te worden bepaald op het aanmeldformulier of bij verdere digitale correspondentie. Als dit succespercentage wordt behaald, ben je verplicht de succesvolle recovery af te nemen en de restantfactuur te voldoen. Mocht dit succespercentage niet kunnen worden gehaald, staat het je vrij om deze als onsuccesvol te bestempelen en dus af te zien van het voldoen van de restantfactuur (kosten blijven in dat geval beperkt tot de afgesproken analysekosten).

  • Wat is in deze categorie het slagingspercentage?

    Voor cleanroom recovery’s geldt een slagingspercentage van 60% – 80%. Dit is een grove doch realistische schatting. Voor aanvang van het proces kunnen we geen garantie geven dat de data met succes kan worden hersteld.

  • Hoe lang duurt deze recovery?

    De doorlooptijd van een cleanroom recovery is in de regel twee tot vier weken. Harde deadlines kunnen we niet geven, daar de complexiteit per klus verschilt en benodigde onderdelen niet altijd op voorraad zijn.

  • Hoe leveren jullie het resultaat aan?

    Na voltooiing van een succesvolle recovery wordt een filelist en factuur aangeleverd. Hierop tref je alle (gezonde en beschadigde) bestanden aan. Op verzoek kunnen we steekproefsgewijs onderzoeken of de herstelde data inderdaad gezond is. Na akkoord van de filelist kun je de factuur voldoen. Hierna zal het resultaat op een nieuw recoverymedium worden gezet nadat de data door onze partner naar ons is verzonden. Het nieuwe recovery medium met de data wordt zonder meerkosten naar uw adres verzonden.


Resultaat

  • De recovery is klaar, maar ik mis data. Wat nu?

    Voordat de recovery van start gaat, maak je kenbaar welke data je graag terug wilt zien. Wij hebben hierbij twee uitgangspunten hoog in het vaandel staan: het no cure, no pay-principe en wederzijds vertrouwen. Vanzelfsprekend streven wij naar honderd procent datagarantie, maar helaas is dat niet altijd mogelijk. Dataherstel is geen zwart-wit-proces: de ene keer komt alles boven water, de andere keer helemaal niets en soms maar een deel van de data. We koppelen het behaalde resultaat terug na datarecovery, indien mogelijk in de vorm van bestandenlijstjes van teruggehaalde data.

  • Zit het recovery medium in de prijs inbegrepen?

    Enkel bij de zware hardwarematige problemen categorie zit het recovery medium standaard inbegrepen. Ons advies is om van een cloudoplossing gebruik te maken en hierin een map of een account met ons te delen. De data zullen we dan kosteloos uploaden.Bij grotere hoeveelheden data duurt dit mogelijk wat lang en is het handiger of voordeliger om bijvoorbeeld een nieuwe harddisk aan te schaffen. Hierbij kunnen wij zonder kosten advies verstrekken.

  • Heeft het aantal benodigde bestanden invloed op de prijs?

    Nee, wij hanteren vaste prijzen, ongeacht of je op zoek bent naar één specifiek document, een map vol foto’s of duizenden muzieknummers. De reden hiervoor is eenvoudig: de methode om de data beschikbaar te maken is veelal hetzelfde. De hoeveelheid bestanden is hierdoor niet van invloed op het tarief. Dit geldt overigens ook voor de grootte van de datadrager.

  • Wat gebeurt er met de behuizing van mijn externe harddisk?

    De behuizing zelf is in bijna geen enkel geval essentieel. In bepaalde gevallen tijdens de recovery wel, maar niet daarna. Bij NAS-schijven is de behuizing vaak wel van enige waarde, deze worden uiteraard niet weggegooid. In veel andere gevallen zullen we het omhulsel direct weggooien. Mocht je de behuizing na afloop alsnog terug willen, dan dien je dat van tevoren aan te geven.

  • Wanneer ontvang ik mijn bestanden?

    Onze betalingsregeling is uiterst eenvoudig: je ontvangt je bestanden zo snel mogelijk nadat de betaling binnen is.

  • Hoe lang beschikken jullie na afloop over mijn data?

    Nadat we het resultaat hebben overhandigd, houden we de oorspronkelijke datadrager standaard nog een maand beschikbaar. Zo kunnen we eventuele complicaties (zoals een ontbrekende folder) alsnog oplossen. Na deze periode wordt de schijf, NAS of usb-stick etc. vernietigd en de gekopieerde data van ons netwerk verwijderd.

Neem dan gerust contact met ons op.

Contact